Derde dag 23-02-14 - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu Derde dag 23-02-14 - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu

Derde dag 23-02-14

Door: Joop & Hennie

Blijf op de hoogte en volg Ruth

23 Februari 2014 | Israel, Tiberias

Na een heerlijk ontbijt vertrekken we met de bus naar het meer van Tiberias. We hebben prachtig weer zo'n 25 graden. Als we op de boot zitten wordt de Nederlandse vlag gelezen en zingen we samen het Wilhelmus met een brok in de keel. We vieren een bootdienst met liederen, schriftlezing Johannes 21: 1-14, daarna een toelichting, Jezus aan het meer van Tiberias (Galilea). We sluiten af met de zegen.we ervaren dit allemaal als een prachtige dienst. Heel bijzonder! Na de dienst hebben we geluncht in Tiberias aan het water. Iedereen heeft heerlijk gegeten. Sommige van ons aten de Petrusvis. Daarna rijden we naar kibboets Sha'ar Hagolan. Gesticht in 1937, gelegen in het zuiden van de Jordaanvallei op zo'n 500 meter afstand van de grens met het koninkrijk Jordanië. Sha'ar Hagolan is een Florence authentieke kibboets, die zijn onderhoud voorziet door een combinatie van industrie, een variëteit aan geavanceerde landbouw, gewassen en toerisme! melkveehouderij, pluimveestallen en een imkerij. Vruchten en veldgewassen:
Veldgewassen 80 hectare
Amandelen 47 hectare
Dadels 21.5 hectare
Bananen 50 hectare
Avocado's 36 hectare
Bezoek werd afgesloten met een kijkje in een schuilkelder voor kinderen. Heel indrukwekkend ... Om 5 uur waren weer terug in ons hotel. Een hartelijke groet van ons allen uit Israel.

• 23 Februari 2014 - 22:06

Betsie:

dit moet een fantastische dag voor jullie allemaal geweest zijn! Leuk om te lezen.

• 23 Februari 2014 - 22:16

Betsy Berger:

Hallo Israëlgangers

Hier een berichtje van de thuisblijvers we volgen jullie verslagen met gemengde gevoelens
    wel fijn dat we dit op afstand toch een beetje kunnen volgen

groetjes Teun en Betsy

• 23 Februari 2014 - 22:49

Edith Feenstra:

Leuk om ook foto's te zien!!!!! Ziet dr geweldig uit!!!!!

• 24 Februari 2014 - 13:22

Margreet:

Heel mooi om jullie reis op deze manier mee te beleven, ik wens jullie nog veel plezier met elkaar.

• 24 Februari 2014 - 18:40

Mevr. E.Wilmink-Bakker:

Het is fantastisch om van dag tot dag mee te mogen reizen en getuige te zijn van hun belevenissen.

• 25 Februari 2014 - 17:58

Erna:

Hallo allemaal,
    leuk om jullie verslagen te lezen, op die manier reis je een beetje met jullie mee. Heel veel plezier en een hele goede tijd met elkaar. Kijk al uit naar jullie volgende verslag en foto's