De zesde dag - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu De zesde dag - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu

De zesde dag

Door: Karin Hulsman en Dini de Lange

Blijf op de hoogte en volg Ruth

26 Februari 2014 | Israel, Tiberias

De zesde dag.
Gisteravond was de stemming wat bedrukt, omdat Bé Pierik gistermorgen was gevallen bij de bronnen en na later bleek de pols gebroken. In het ziekenhuis werd de breuk gezet en mocht hij gelukkig weer mee naar het hotel. Naar omstandigheden gaat het prima en gaat hij vandaag gewoon weer met ons mee. Het beloofd vandaag een indrukwekkende dag te worden. Rond half negen vertrokken wij.
Nadat ook Reijer zijn paspoort bij zich had, na Yad Vashem, het gedachteniscentrum voor de slachtoffers van de holocaust ( dit is offer of zoals in Israel heet de shoa, vernietiging). Hier las Han uit Esther 3 vers 5.
Bij binnenkomst van Yad Vashem las Hans voor uit Jesaja 56 vers 4.
Hij gaf de betekenis aan van Yad Vashem namelijk geschenk en naam.
Het was zeer indrukwekkend, in het bijzonder het noemen van de kindernamen. Daarna gingen wij naar Bethlehem, waar wij een lekkere lunch kregen. Vandaar gingen wij naar de geboortekerk . Dit viel bij velen tegen, het was erg commercieel. Toen stapten wij in twee busjes naar het vrouwenhuis, waar Toine van Teeffelen ons uitleg gaf over de geschiedenis tussen Palestina en Israel. Ook gingen wij in gesprek met 4 vrouwen, hoe zij niet leven met deze situatie en zij door hun geloof hoop houden. Het vrouwenhuis heet niet voor niets Sumud ( is standvastig). Om 6 uur waren wij weer bij ons hotel en stond er weer een heerlijk buffet klaar. Hartelijke groet van ons allen.
Karin Hulsman en Dini de Lange

• 26 Februari 2014 - 21:16

M. Salomons:

Wat leuk om te lezen hoe de reis verloopt! We wensen jullie allemaal veel plezier voor morgen en een hele goede reis richting de klaagmuur. (Joop&Hennie,) Willen jullie dan een briefje voor mij in de muur stoppen over de prijszetting in de pluimveesector? (Omdat het geen hosanna is op dit moment). Nogmaals heel veel plezier gewenst en geniet van het mooie weer, hoewel het hier in Holland ook niet verkeerd is op dit moment. Vele groeten vanuit het Oosten (van NL), vanuit Bergentheim. Martijn, Betty & Vincent.

• 26 Februari 2014 - 22:24

Edith Horsman:

Wat een pech voor Bé, sterkte met het herstel en hopen dat de pijn te dragen is. Leuk hoor om zo met jullie mee te reizen. Heel veel plezier samen en tot een volgende keer. Groetjes aan jullie van Jan, Jermain, Kaily en natuurlijk mijzelf.

• 27 Februari 2014 - 12:33

Kest Jelsma:

Een veelzijdige dag! Jammer van Bé...sterkte!

• 27 Februari 2014 - 17:25

Betsy En Teun Berger:

Vandaag jullie kaart ontvangen ik was er stil van
    Fijn dat jullie op afstand met ons meeleven Dank je wel
    Bé sterkte met je arm wat een pech (weer) voor je.

• 27 Februari 2014 - 19:24

Rieno Poelarends:

Hiep, hiep hoera, mijn lievelings schoonmoeder is de 27-ste jarig!
    Gefeliciteerd, en geniet ervan!

• 27 Februari 2014 - 21:10

Rieno, Anje, Femke En Thijs:

Vanmorgen iets te snel gereageerd, kwam bij de 1e dag te staan. Weet niet of jullie die nog bekijken. Vandaar een nieuwe: lieve mam en oma, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen dat je een bijzondere verjaardag hebt (gehad) en dat jullie nog een mooie laatste reisdag krijgen.

Groeten Rieno, Anje, Femke en Thijs

• 27 Februari 2014 - 22:12

Hendrie En Hendrika Arnold:

Dinie van harte gefelicitaaaaaart met je verjaardag.
    Geniet er van om zo je verjaardag te kunnen vieren
    groetjes Hen3, Hen3k, Marijn, Raymon en Linda