Dag 9 ; Madaba ; berg Nebo ; Kingsroad - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu Dag 9 ; Madaba ; berg Nebo ; Kingsroad - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu

Dag 9 ; Madaba ; berg Nebo ; Kingsroad

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Ruth

01 Maart 2014 | Jordanië, Amman

Wat een hotel zeg, het Larsa hotel in Amman. Tijdens het eten werden de stoelen door de de bedienden aangeschoven. Een beetje 'te'. Na de dagsluiting hebben we nog gezellig twee binnengesmokkelde flessen wijn met elkaar gedronken op de kamer van Joke en Hendrik. Zij hadden geboft met een twee-kamer suite met bankstel. De volgende dag bleek dat de mensen die zich lieten wekken door de Iphone, een uur te vroeg uit bed getrommeld zijn. Apple heeft zijn wereldtijden niet goed ! Reclameren jongens ! Om 8 uur vertrok de bus naar Madaba. Een vindplaats met prachtige mozaïeken gemaakt van allerlei soorten natuursteen van diverse kleuren. Onze gids Khaled kon prachtig vertellen over het oudste mozaïek, een 12m lange kaart met steden rond de Jordaan-vallei, uitmondend in de Dode zee. We hoorden weer eens hoe heel veel bijbelverhalen en profeten ook voorkomen in de Koran. Khaled heeft ons meegenomen naar een bedrijf waar de mozaïeken gemaakt worden door mensen met een lichamelijke of licht verstandelijke beperking.Toen op naar de berg Nebo. Je hebt hier werkelijk een betoverende kijk op de Jordaanvallei en de plaatsen Jericho en Jeruzalem. Op deze plaats heeft Mozes het beloofde land mogen aanschouwen. Via de reeds in de Bijbel genoemde 'Koningsweg' zijn we naar het zuiden gereden richting Petra. Jordanië straalt een rust uit, geweldig! Vriendelijke mensen, geen drammerige verkopers, goede koffie en goed eten! Morgen heel vroeg op naar Petra met een goed gevulde rugzak. Alles lopend !

• 01 Maart 2014 - 23:24

Betsie:

geweldig zeg, wat een mooie belevenissen! We genieten mee vanaf de thuisbasis.
    een goede zondag gewenst in Jordanië.
    met een hartelijke groet van Jurrie en Betsie