Dag 11 ; Terug naar Amman ! - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu Dag 11 ; Terug naar Amman ! - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu

Dag 11 ; Terug naar Amman !

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Ruth

03 Maart 2014 | Israel, Tel Aviv

Het is een vermoeiende dag geweest in Petra, gisteren !
We hebben met z'n allen van 's ochtends acht tot 's middags vier op onze benen gestaan. Han en Lianne nog twee uur langer! Hoewel we allemaal vroeg ons nest in zijn gekropen, bleek vanochtend dat de vermoeidheid begint toe te slaan. We waren tegen twaalven terug in miljoenen stad Amman. Khaled trakteerde ons nog op een bezoekje aan de Citadel. Een ruïne site van Amman in den beginne. Heel mooi allemaal, maar we nemen niet veel meer op, zo blijkt. Na de voortreffelijke lunch in hotel 'Toledo', hebben we maar even iets voor ons zelf gedaan. Met z'n allen naar de shopping mall. Maar ja . . . dat hadden we kunnen weten. Die zijn gelijk aan die in alle andere wereldsteden. Tja, dan maar aan de 'Starbucks'. Vanavond gaan we onze binnen gesmokkelde flessen wijn samen drinken en dan is het koffers pakken voor de terugreis morgen. Het plan is om om 8 uur te vertrekken naar de grensovergang met Israel bij de 'Allenby' bridge. Sorry deze heet tegenwoordig, van deze kant, de 'King Hoessein' brug. Hopelijk gaat de grensovertocht net zo soepel als op de heenreis. Terwijl ik dit schrijf dringen de gezongen klanken van de minaretten door het open raam van ons hotel. Na de grensovergang nog anderhalf uur rijden naar vliegveld 'Ben-Goerion' in Tel-Aviv' We moeten hier op tijd zijn omdat de andere groep ons mailde, dat er lastige vragen gesteld worden door de security en dat vergt tijd. We hopen om 22.35 uur weer te landen op Schiphol 'Inshala' of zoals wij dat kennen 'Deo Volente'

• 03 Maart 2014 - 19:19

Coby De Haan:

Nu op je reisdag morgen kun je lekker een uiltje knappen in bus en vliegtuig of hoog in de wolken Chicken run! kijken, ook leuk!
    Goede reis gewenst!
    Passen jullie goed op mijn Reijer? Hij moet zijn paspoort nu wel bij de hand houden!

groet Coby

• 03 Maart 2014 - 20:13

Joop En Hennie Salomons:

We wensen jullie een goede terugreis...............
    Wij hebben de laatste dag bij de bedoeïen een prachtige dag gehad, leuk kamelenritje............
    Wij zijn al weer een paar dagen gewend, aan het weer en de hollandsche pot.Bevalt ook weer goed..................Tot ziens in Ommen.

Een hartelijke groet Joop en Hennie

• 03 Maart 2014 - 21:37

Betsie:

dag allemaal,

nog even genieten en dan een goede reis terug gewenst!
    We hebben genoten van alle reisverslagen; erg leuk om zo de reis te volgen.
    een hartelijke groet van Jurrie en Betsie Kroon.

• 04 Maart 2014 - 17:03

Karin Hulsman:

hoi vakantiegangers.
    inmiddels zijn jullie al weer onderweg naar het veilige Nederland.
    ik hoop dat jullie het erg leuk hebben gehad.
    de laatste dag en nacht was bij ons fantastisch.
    een goede terugreis en tot gauw.

• 04 Maart 2014 - 19:09

Johan Bosschers:

hoi allemaal toch jullie gemist tussen de kamelen, ik hoop dat jullie een fijn en goede terug reis hebben
    nog even genieten en hoop dat we binnenkort jullie allemaal gezond weer zien. groeten Johan.