Tweede dag vanuit Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu Tweede dag vanuit Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu

Tweede dag vanuit Tiberias

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Ruth

22 Februari 2014 | Israel, Tiberias

Zaterdag 22 februari

Onze tweede dag in Israel. Om 7 uur werden gewekt door een telefoontje van de receptie. Na een heerlijk ontbijt met allerlei lekkernijen die wij vaak bij de warme maaltijden nuttigen zoals rauwkost en geitenkaas, stapten wij de bus in. Wij reden langs het meer van Tiberias richting Kapernaum. Daar aangekomen vertelde Hans, onze gids, over het huis van de schoonmoeder van Petrus. Van dit huis zijn de resten opgegraven. Onze gids is een echte Blauwvinger, een Zwollenaar dus, die ruim 25 jaar geleden met zijn Israëlische penvriendin getrouwd is. Direct naast dit huis, stond de synagoge. Omdat Hans de bijbeltekst uit Matheus voorlas, die hierover ging, kwamen de ruïnes tot leven voor ons.
De bus bracht ons naar de berg van de Zaligsprekingen. Op deze plek staat een kleine katholieke kerk. Te voet zijn wij naar Tabgha gelopen, een wandeling van ongeveer een uur. Daar aangekomen heeft de bus ons naar een park gereden waar we geluncht hebben. Na de lunch liepen we door het Tel Dan gebied. Onderweg hebben we Jordaanwater in onze flesjes geschept. Wij kwamen bij de ruïnes van Laïs. Hier werd het verhaal van de twee gouden kalveren verteld. We liepen langs de loopgraven van de oorlog van 1967. In deze oorlog din Israëlische handen gekomen. Via de poort van Laïs liepen wij weer terug naar de bus. Het was tijd om terug naar Tiberias te gaan. Onderweg heeft Hans ons naar een plek gebracht, waar we op anderhalve kilometer met de grens van Syrië gestaan hebben. Vanwege de Sabbath was het rustig, en konden wij daar de Golanhoogte zien. Het was indrukwekkend om zo dichtbij een oorlogsgebied te zijn. Na een heerlijk avondeten, hebben wij de dag samen afgesloten.

• 23 Februari 2014 - 01:23

Edith Horsman:

Mooi om te lezen en fijn dat jullie het gezellig hebben. Fijne voortzetting. Groetjes Edith

• 23 Februari 2014 - 13:41

Betsie Kroon:

wat geweldig, zo aan het meer van Tiberias. ds. Mulder las vanmorgen uit de zaligsprekingen en toen moest ik ook aan jullie denken...... Fijn te lezen dat jullie het zo goed hebben daar. Een fijne week verder.
    een hartelijke groet van Betsie en Jurrie Kroon

• 23 Februari 2014 - 17:41

Gerrit, Janneke, Sander En Mariet Vogelzang:

Hallo allemaal,

Het klinkt allemaal erg leuk wat jullie meemaken en bezichtigen
    Geniet allemaal maar lekker van de mooie reis en het heerlijke weer..
    Korte broeken lazen we, hier is het ook lekker weer.
    Vanmiddag zagen we mensen ijsjes eten bij Ekkelenkamp

Groetjes,

Gerrit, Janneke, Sander en Mariet Vogelzang

• 23 Februari 2014 - 17:45

Edwin Salomons:

Hallo allemaal,

Leuk om zo op de hoogte te blijven, maak er een mooie tijd van.

Groet Fam. Salomons Edwin Sinni Marleen Rutger Fenna en Charda