De vierde dag 24 februari - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu De vierde dag 24 februari - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Ruth Vogelzang - WaarBenJij.nu

De vierde dag 24 februari

Door: Jan Luiten

Blijf op de hoogte en volg Ruth

24 Februari 2014 | Israel, Tiberias

Om 7 uur ging het alarm af, of wekker c.q. mobiel. Het lijkt een prachtige dag te worden met veel zonneschijn. En dan bij een temperatuur van ruim 20 graden vertrokken we met de bus om ongeveer half negen richting Nazareth na een heerlijke nachtrust en een goed ontbijt. Na een zondag rustdag is de groep in een beste stemming en rijden we door het prachtige heuvellandschap van Galilea met op veel plaatsen bloeiende bloemen of planten alsof het al mei is bij ons.
Onze Drietourgids Hans geeft de vorige dag al aan waar we ook deze dag naar toe zullen gaan. Voordat we om 9.15 in Nazareth aankwamen waren we de plaats Kana, denk aan de bruiloft waar water in wijn veranderde, voorbij gereden. Nazareth ruim 2000 jaar geleden was volgens dominee Han niet meer als Witharen. Tegenwoordig is het een middelgrote stad met 80.000 inwoners.
Daar hebben we het openluchtmuseum bezocht, met eerst een kijkje genomen te hebben in het informatiecentrum.
hier kregen we een engelssprekende gids. Wiens engels vertaald werd door Han en Lianne Wilmink. Nazareth de plaats waar Maria van de engel Gabriel te horen kreeg dat ze zwanger zou raken en dat ze een zoon zou baren, Zijn naam Jezus zou heten.Daar hebben we een eenvoudige timmermanswerkplaats bekeken, als een wijnpersgebeuren en een spinnerij, als weverij, allemaal uit de tijd van het begin van de jaartelling. Daarbij kon een herder met schapen natuurlijk niet ontbreken.
Zo rond half twaalf gingen wij weer in de bus richting de Aankondigingskerk. Deze kerk is in 1960 gebouwd. Een kerk in twee verdiepingen, is heel erg mooi en imposant uitgevoerd.
Nu viel ons oog op de wandversieringen, die bij in gebruikname door vele landen in de wereld zijn aangeboden. En waarbij Nederland vier mooi uitgevoerde deuren heeft geschonken.
Tegen half twee weer vertrokken om iets verderop een hapje te eten, waarna we om ongeveer half drie richting Tiberias gingen. Tijdens de rit zagen wij aan onze rechterhand de berg Thabor liggen, wat doet denken aan de Verheerlijking op de Berg.
Voordat we echt naar ons hotel gingen, hebben we met zijn allen een kleine bergwandeling gemaakt naar een hoge klif, 400 meter hoog, waarvan 9 deelnemers een vrij sterke afdaling hebben gemaakt. De anderen zijn met de bus teruggegaan.
Rond 5 uur kwamen we met zijn allen voldaan aan bij ons hotel.
Morgen gaan we vertrekken om 8.00 richting ons einddoel.....Jeruzalem.

Hartelijke groet van ons allen
Jan Luiten

• 24 Februari 2014 - 21:35

Edith:

het gaat zo steeds meer leven, ook voor ons!!! het zal een onvergetelijke reis worden, als je de foto's zo ziet!!veel plezier de volgende dagen.....

• 24 Februari 2014 - 21:38

Gerrit, Maureen & Carmen Hulsman:

Leuk om te lezen hoe jullie de reis beleven en de indrukken die jullie opdoen.
    Nog veel plezier de rest van de week.
    Groetjes aan allen uit een veel frisser Holten.

Ps.Volgens Maureen hoeven jullie niet naar Israël om koeien te zien, deze kun je ook wel bewonderen in Holten eo. (haha geintje)

• 24 Februari 2014 - 21:48

Gerard Stam:

wat een geweldig mooie reis ;wat fijn dat jullie er zo van genieten ;mooi om dit zo te volgen gr GERARD

• 25 Februari 2014 - 09:12

Dienke Van Dorland:

Dank jullie wel voor de mooie reisverslagen, zo zijn wij er ook een beetje bij. En het doet mij natuurlijk goed dat jullie zelfs in het verre Israël
    nog aan Witharen denken. ( mijn geboorte stad ) Goede reis verder gewenst.
    groeten Dienke van Dorland

• 25 Februari 2014 - 10:54

Ria En John Troost:

Fantastisch dat het (toch!) lukt om via internet ons op de hoogte te houden van jullie reis!
    Mooie foto's!
    En nu op naar Jeruzalem, een prachtige stad.
    groeten, Ria en John Troost

• 25 Februari 2014 - 16:52

Kest Jelsma:

Fijn om te lezen dat het goed gaat! Wat een indrukken zullen jullie opdoen! Fijne dagen gewenst verder!

• 25 Februari 2014 - 21:12

Eddy&Rian:

Trijntje en Johanne, we genieten van het feit dat we met jullie mee kunnen reizen en genieten. Het klinkt fantastisch en de foto's zijn heel mooi. Geniet lekker en een goede reis nog!

• 26 Februari 2014 - 19:20

Fam. Luiten Nijkerk:

Hallo pa/opa, en ieder daar,

Dank voor het mooie verslag. Leuk om alle verslagen te lezen. Hoe meer we er van lezen, hoe meer Israël voor ons gaat leven.

Volgens mij hebben jullie genoeg te zien en zijn de dagen misschien wel te kort... Veel sterkte om ook alle indrukken te verwerken!

Gisteren vloog er een vliegtuig over, volgens Lize zat u daar in... Dat kan natuurlijk niet, maar toch de tijd zal wel (om)vliegen. We hopen dat u/jullie nog een paar goede dagen hebben en er van kunnen genieten! Tot gauw.

Groetjes,
    uit Nijkerk, Jan, Lize Erna en Gertjan